
AVG leven na ip anonimisering, Google's PII
https://support.google.com/analytics/answer/6366371?hl=nl&ref_topic=2919631 …
Berichtgeving en blogs over de AVG wetgeving, onderzoeken, tips en SaaS ontwikkeling.

https://support.google.com/analytics/answer/6366371?hl=nl&ref_topic=2919631 …

Cookies, online krijgen we er inmiddels genoeg (van). Ondanks wetgevingen, zijn er nog scenario's vatbaar voor discussie. Hoe ver moet toestemming gaan?

25 mei 2018, een dag om nooit te vergeten. Wat is er sinds die tijd gebeurd? En wat zal er nog komen?

Het is vandaag de Europese Dag van de Privacy! Is jullie organisatie nog op zoek naar een intelligente oplossing, waarin jullie tijdbesparend aan de slag kunnen met verwerkingsregisters, datalekken-registratie, DPIA's en nog veel meer?

Heeft je website cookies, anders dan functionele of geanonimiseerde analytische cookies? Dan moet er aangetoond kunnen worden dat er door de gebruiker toestemming is gegeven.

Voldoen aan de AVG vergt structuur en controle. AVG compliance is bovendien een doorgaand traject; verandert een verwerkingsproces, dan kan het zijn dat maatregelen aangepast moeten worden. Dit kun je bijhouden, in excel of middels een tooling.

Sinterklaas, toch mogelijk wel één van Nederlands (Spanjes?) grootste dataverwerkers, ontkomt natuurlijk ook niet aan de EU-wet AVG

De discussie is hiermee definitief beslecht: bedrijven mogen geen voorgeselecteerde vinkjes plaatsen en dit als toestemming beschouwen.

Eerder rolden we de mogelijkheid uit om vragen en daarmee suggesties per vraag te beïnvloeden. Als verlengstuk kunnen gehele suggestie-blokken worden beïnvloed.

Het Europees Hof in een zaak over een Duitse webshop heeft bepaald dat de website die een Facebook Like knop publiceert op de eigen website, gedeeltelijk verantwoordelijk zijn voor er persoonsgegevens die daarmee verwerkt worden.

De gemeente Deventer heeft van de rechtbank van Overijssel een boete van 500 euro opgelegd gekregen, vanwege het overtreden van de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Heel privacyminnend Nederland was gisteren in rep en roer. Waarom? ING Bank heeft haar privacyverklaring geüpdate. In de kleine lettertjes (die iedereen altijd leest) vertellen ze dat de ING het betaalverkeer van hun klanten zal gaan uitlezen, om zo tot gerichtere aanbiedingen van eigen producten te kunnen komen.

Vorig jaar werd de AVG actief, de Toezichthouder meldt dat er sindsdien 20.000 klachten en bijna 30.000 datalekken zijn gemeld. Ook kondigt zij extra informatiecampagnes en flinke groei aan.

Vandaag zijn onze verkiezingen voor de EU. Maar hoe goed doen deze partijen het eigenlijk zelf op o.a Privacy, Duurzaamheid en Security op hun website? Samen met Blue 2 Blond onderzochten wij dit. Wat blijkt? Forum van Democratie vindt de privacy niet erg belangrijk, SP neemt het niet zo nauw met je veiligheid , Groenlinks is niet erg duurzaam.

De UWV lek met 117.000 getroffen betrokkenen valt weliswaar in het niet. Desondanks, wat wij kunnen leren van het UWV, en 6 security maatregelen die het UWV nu (hopelijk) overwegen.

Menig website is voorzien van een review of reactie mogelijkheid, bijvoorbeeld op producten of nieuwsberichten. Hoe voorkom je dat men gevonden gaat worden bij naam en toenaam, of de toestemming weer intrekt?

Afgelopen weekend kwam door en via omroep Gelderland naar buiten dat een datalek in hun provincie er voor zorgde dat er 10.000 privacygevoelige gegevens onbeschermd werden gelaten. Datalekken zijn aan de orde van de dag, ook bij andere provincies.

Wat betekenen deze cookies voor u als websitebezoeker (betrokkene), websitehouder (verwerkingsverantwoordelijke) en marketeer/webdeveloper (verwerker). Wat zijn deze trackingrisico's, waar vind je ze en hoe ga je er juist mee om?

Het wellicht voor velen gevreesd moment lijkt aan te breken: De privacy toezichthouder lijkt omgang met cookies door websites op de radar te zetten. Zowel Consumentenbond als wijzelf wisten via onderzoeken de cookie-mankementen aan te tonen, NOS ging een stap verder.

Het ontfutselen van creditcard gegevens binnen het bestelproces van een webshop, heet formjacking en tast naar verluid 4.800 websites per maand aan. Het klinkt nieuw, maar is het zeker niet.